onsdag 26 maj 2010

Nytt på koftfronten

Kofta är ett plagg jag verkligen gillar, mycket mer användbart än tröja som gärna blir för varmt för mig. Och nu händer det lite på koftfronten här.

Den beige koftan har fått krage och väntar nu bara på ärmar.



Den gröna har alla delar och väntar på blockning. Lite osäker på om man kanske skulle sy fållkanten innan man blockar. Någon som vet vad som blir bäst?


Den virkade har också kommit en bit på väg. Virkning tar lite längre tid känns det som, men det gick faktiskt snabbare än jag trodde. När framstyckena är virkade ska den få en kant nedtill och sen stickade ärmar.




Och imorgon ska jag på stickkafé i Kristianstad för första gången på hela våren!

4 kommentarer:

Ingela sa...

Wow så snygg krage! Den virkade är helläcker!

fale artut sa...

Så roligt att Du hinner lite mera saker än plugg!

Efwa - Medea sa...

Vad snygg kragen blev och den virkade ser jättefin ut. Den gröna har verkligen en ljuvlig grön färg.
Jag skulle vänta och sy fållen tills tröjan torkat.

SpinMeAYarn sa...

Vilka fina koftor, jag gillar dem allihopa. Kragen är verkligen snygg, gillar färgerna på den.
Den blåa, den har en av mina favorita färger, och den gröna är stylish som det heter på engelska!
Hoppas tentan gick bra.
Har länkt till dig på min blogg, hoppas det går bra, om inte så säg...
liz