lördag 27 mars 2010

Under en ganska hektisk tentaperiod har jag mest stickat strumpor på tåget, det är enkelt att ta med och sätta igång. Mycket annat har jag inte hunnit tänka ut! Jo, en tröja till Mannen som är nästan klar, den är inte fotad än så det blir nästa inlägg.

Men nu är jag redo att dra igång lite nya projekt! Av dessa garner tänkte jag mig en kofta till. Det flerfärgade är Wåhlstedts som jag tänkte ha till krage och ärmavslutning. 200 g ska väl räcka till det tro? Jag får fråga Karin & Karin på jobbet, de är mycket bättre på såna beräkningar än jag. Det enfärgat beige-bruna köpte jag i Peking sist jag var där.





Sen vill jag väldigt gärna ersätta min gamla favoritkofta. Har för länge sedan köpt garn till det. Blir som synes i bruna färger istället för grått.






Sen har jag ett UFO liggandes som hade varit bra att avsluta innan sommaren. Det är nämligen ett linne i silkegarn, och till sommaren ska jag till Shanghai och plugga en månad under den värsta värmen. Stort behov av lösa, lediga plagg i lämpliga material alltså.

3 kommentarer:

fale artut sa...

Du går verkligen in för det Du gör! Önskar Dig stort lycka till med studier och stickning! Det ser ut att bli busbra så här långt!

Caprifool sa...

Man MÅSTE faktiskt sticka strumpor eller vantar ibland för att vila själen mellan de större plaggen.

Kristina H sa...

Kul med ett livstecken, kanske vi t o m kan ses på riktigt snart!? Verkligt trevliga projekt trots krävande studier m m. Ha det bra!