lördag 16 mars 2019

Design wall = flanellograf

Jag håller på att klä mina garderobsdörrar med flanell så de blir en design wall där jag kan sätta upp lapptäckesblock innan jag syr ihop. Alltså en flanellograf - som det hette när jag gick i skolan - bara lite större.

Förut har jag fått pussla ihop det på golvet, och varit tvungen att ta bort det eftersom det så klart varit i vägen annars. Nu kan det sitta uppe och jag kan titta och grunna på ordningen i lugn och ro. Byta plats lite eftersom. Och ta ner en rad i taget när de ska sys ihop. Fantastiskt bra!

Det här ska bli ett lapptäcke till min underbara systerdotter. Mönstret är 'disappearing 9 patch', sytt av rester, gamla lakan och några nyinköpta tygbitar som komplettering. Det fattas fyra rader, behöver klä två dörrar till. Och ordningen är inte klar än.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Så smart med flanellograf i storformat.
Hälsningar Fröken Slöjd

Anonym sa...

Och snyggt täcke på gång.
mvh Fröken Slöjd