söndag 26 augusti 2012

Tröja i "Östergårds Kurt"

Östergårds Kurt är namnet på vår bruna bagge och därmed även namnet på mitt bruna garn.

Jag håller fortfarande på att provsticka men det närmar sig lite resultat. I kväll kommer jag att lägga ut mitt garn för försäljning. Då kommer också bilder på provstickning med olika stickstorlek och masktäthet. Förhoppningsvis är även ett mönster till muddar färdigt. Mönster till sjal dröjer däremot nån vecka till, håller som bäst på med det.

Tröjan jag håller på med får vila lite för att muddar och sjal ska bli klara. Men jag har kommit så långt att jag ser hur det blir och kan någorlunda beräkna garnåtgången. Runt 400 g är prognosen för en enkel tröja med 98 cm vidd och 57 cm lång.

Ska ta bilder som jag behandlar så att de så rättvist som möjligt visar hur det ser ut i verkligheten, tycker det blir lite smådassigt med obearbetat foto, lystern och den djupa färgen i garnet går liksom inte riktigt fram.


Inga kommentarer: