lördag 5 juni 2010

Hönsmamma - på riktigt

Idag var vi iväg och köpte både gässlingar och kycklingar !





12 små kycklingar, 10 är skånska blommehöns och 2 något annat som jag redan glömt. Och jag som tänkte jag skulle veta vilka raser det är. Som tur var kom Mannen ihåg: det är Sussex!





De kom direkt från äggkläckningen, när dörren öppnades var de klart nyfikna på världen!



Det behövs nät över för att de inte ska rymma hej vilt.



De stora gässen fräste en del, men vi satsar på att våra blir tama så man inte behöver vara rädd för dem...

2 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Jag blir så avis när jag ser sådant där! Jag vill också ha höns! Undrar vad grannarna skulle säga om det. Jag bor på andra våningen mitt i stan. :/

Caprifool sa...

Töhö, fräsfria gäss finns nog inte. Det beror på deras natur. Inte på hur tama dom är. Men, dom fräser mindre åt husfolket än åt främmande.