måndag 21 september 2009

Cabled bolero-update

Stort tack för alla vänliga kommentarer!

Det känns verkligen bra efter allt slit med koftan, som ju egentligen var en bolero. Mönstret, av Norah Gaughan, heter just Cabled bolero och fanns i Vogue Knitting Winter 2006/2007 men går fortfarande att köpa som pdf på nätet. En liten varning bara: det går inte att följa beskrivningen rakt av, jag har gjort om det mesta för att få den att passa! Såväl garnkvalitet, stickstorlek som mönsterrapporten! Och jag tror jag utgick från storlek small, det har jag aldrig... Sen improviserade jag fram förlängningen från bolero till kofta.



Men vansinnigt härligt mönster är det! Trots att jag hållt på att sticka i nästan ett år (!) tycker jag fortfarande om det annorlunda i komposition och struktur.

Idag har jag använt den för första gången och det kändes härligt! Mer än en har också reagerat på den och tyckt den är jättefin! Jag njuter!

Inga kommentarer: